IRODAI PATKÁNYOK

Heló, Patkány vagyok. A legrosszabb fajta, Irodai. Ez a blog arról szól, milyen bizarr dolgok is történhetnek egy átlagos munkanapon az irodában. 2005 óta a saját szórakozásunkért.

Linkblog

LEVROV

Megint szar napod volt az irodában? Van egy jó sztorid? Írd meg nekünk!

HTML

Szerepjáték

2008.05.28. 23:00 Irodai Patkany

Szeretjük a szerepünket. Szeretjük a jelmezünk magunkra ölteni minden reggel. Szeretjük azt hinni, hogy elegánsabbak, okosabbak, fontosabbak vagyunk másoknál. Jobbak. Az Élet Császárai. Nyakkendőbe bújva okoskodunk, fontoskodunk, mítingelünk, bréjnsztormingolnuk, projekt menedzselnük. Azt gondoljuk, nélkülünk nem lenne semmi sem, a Világnak szüksége van ránk.

Lófaszt van! Csak zabálunk, szarunk és baszunk! Nem vagyunk mások, mint lélegző, lüktető sejtcsomók! Egyszerű húsdarabok. Isten rég hátat fordított nekünk! Elbaszott kísérlet az egész emberiség, egy Felsőbbrendű Faj elfeledett perverz játéka. Az Univerzum cirkuszában mi vagyunk a legrémisztőbb bohócok.


Játszd csak tovább a szereped. Legbelül úgyis érzed, hogy az egész egy lófasz...

85 komment

Címkék: balaton drog banán mocskoséletbemán

A bejegyzés trackback címe:

https://officespace.blog.hu/api/trackback/id/tr13492566

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2008.05.28. 23:37:56

Hmm, miért várom a bejegyzés után, hogy a hitelkártya cégek épületeit felrobbantja egy terrosita csoport?:)

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.05.29. 00:20:35

Ajjaj, Patkány elszúrta az adóbevallását. :)

Athina · http://blog.athina.hu 2008.05.29. 01:00:28

Destruktív és veszélyes gondolatok.

Mellesleg atomul megjavult a helyesírásod, ami egyenesen krüfi. A krüfi az már valami nagyon jó.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.05.29. 02:15:43

Hová lett az előző két-három poszt? Csak nem buktaveszély lett miattuk az új helyen?

maszogep · http://www.maszogep.hu 2008.05.29. 06:33:42

Én pont ezt próbálom elmagyarázni évek óta, nagyobb tömegeknek. Próbálom arra is rávenni őket, hogy éppen ezért ne dőljenek be a fogyasztói társadalomnak, éljenek szerzetesi életet, és mondjanak le mindenükről (a javamra); de senki sem figyel rám.

maszogep · http://www.maszogep.hu 2008.05.29. 06:35:27

...a krüfi a klufiból következik...? A lerémisztő bohóc, az mi az?:)

ashnur · http://blog.elni.hu/ 2008.05.29. 08:42:49

jah, nekem is fight club filing jön le

SSSZÖRNY · http://bekex.hu/stab/ssszorny 2008.05.29. 10:52:49

Lófasz tényleg, szánalmasak vagyunk, ülünk a légkondícionált üvegirodákban a számítógépeink előtt egész nap, és csináljuk a semmit... Mítingek, prezentációk, grafikonok, és a sok kis pöcs áhítattal hallgatja a nagy pöcsöt, akinek ugyanúgy fingja sincs semmiről, csak jobban tudja imitálni.

Olyanok vagyunk, mint az óvodások, akik kitalálják, hogy multicégeset fognak játszani. Csak a bullshit megy, semmi más.

(Szeretném megint megemlíteni az idevágó képregénysorozatomat:
bekex.hu/management-meeting
Nem reklámként, csak tök jó lenne, ha mások is rajzolnának részeket. Bátran, a bekex nem egy zárt közösség.)

anti 2008.05.29. 11:31:52

Computer, légkondi, míting, meló? Kis pöcsök vagytok, elcsesztétek a pályaválasztást és beszívott a modernizáció. Menjetek szántani-vetni és megtudjátok mi az élet :D hajnali négykor, amikor indulni kell, vége lesz a furcsa álmoknak - és az önértékelési zavaroknak is, tutira mondom (egy irodában, egy számítógép mögül...)

B 2008.05.29. 14:24:16

Haddne kelljen mondanom honnan olvasom a postot.

off: egyszer megtudhatjuk mi volt a nagy bosszu az elozo cegnel ?

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.05.29. 14:26:07

anti: életem legnagyobb munkához kapcsolódó öröme, amikor a telken túrom a földet, vagy felcsiszolom a padlót, lakásfelújításnál villanyvezetéket húzok.

Ezek rendes munkák, eredményük is van, nem úgy, mint egy negyedéves progress reportnak.

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.05.29. 14:29:11

B: egyszer igen, csak legyen végre egy kis szusszanásom megírni, vagy Patkánynak.

SumQuiSum 2008.05.29. 19:05:40

Igen, értem... Kifejtené?

Pfu 2008.05.29. 21:37:15

Felsőbbrendű faj? Nem lettél szci remélem...

Skeptical 2008.05.29. 21:47:10

ezert nem kell multinal dolgozni :) kis toket osszeharacsolni, aztan belevagni valami sajat bizniszbe

Taurusz 2008.05.29. 22:09:59

Ja, és tényleg így van. Ha jobban belegondolsz a helyzet csak súlyosbodik... Úgyhogy inkább ne is gondolkodj, igyál még egyet. (És fogd rá a nyuszira!)

Mászógép:
Te is fiam, Brutusz? (Izé, Mászógép!) Nem alakítunk egy szektát? (Persze én lennék a főnök... :) )

Donhu 2008.05.30. 07:10:17

Én éppen ma próbálok meg kialkudni nettó 200 ezret egy multinál, bár még hátra van egy évem a suliból. Diplomaírás mellett már nem ártana lét is keresni. Persze nem akarok a soron dolgozni, mégiscsak jobb egy irodából irányítani az aktuális átalakításokat.
Értem én, hogy le vagytok törve, mert szar az élet, meg minden. De beszélgettetek már a termelésben dolgozó roboTibikkel? Akik minimálbérért 3 műszakban nyomják a robotok munkáját? Biztosan nagyon sajnálni fognak titeket.
Én először szakmát tanultam. Voltam villanyszerelő, telefonhálózat szerelő, szobafestő. Aztán rájöttem, hogy nem ártana egy-két fokkal könnyebb, kevésbé egyszerű munkát végezni. 20 évesen indultam neki az érettséginek. És most egy 1400 főt foglalkoztató cégnél (Persze csak a Mo-i leányválalatánál) a gyárigazgató a konzulensem. Járok a sorok között, próbálom hatékonyabbá, gazdaságosabbá tenni a termelést, ktg-et megtakarítani és maximalizálni az egyéni értékemet.
Valahogy nem kívánkozok vissza az építkezésekre.
De előttetek az élet, az építőipar tutira tárt karokkal vár. Reggel felpattansz a létrára, és 10 óra múlva, 50-100kg gipsz elhúzása után már békésen utazhatsz haza (izzadtan, piszkosan, vagy átfagyva, attól függően, hogy 40 fokban dolgoztál-e vagy 0 fokban). Felmarkolhatod a napi 5-7 ezer forintodat feketén.
Választás a tiéd.

Athina · http://blog.athina.hu 2008.05.30. 10:49:30

A harmadik alternatíva pedig az önálló biznisz. Én arra szavazok, mert az részletkérdés, hogy egy multinál baszogat a főnök irreális ökörségekkel, vagy az építkezésen áll a sarkadban, az idióta fejével.

A legjobb, ha nem áll senki mögötted (feletted?), aki megmondja, mit csinálj. Vagy ha netán mégis ilyesmivel próbálkozik, akkor leütheted.

Have fun.

JoHHaN 2008.05.31. 12:13:37

Mivel lustavagyok levrovba mail-t küldeni ide leirom.
Nekünk a suli ugyanolyan random szopás mint nektek az iroda.

Május 27.-e kedd.
Már reggel 7 fele sejtettem hogy ez egy iszonyat szar nap lesz.
Egésszen 9 óráig azt hittem hogy tévedtem.
Ámde Testnevelés órán megtört a jég.
A fapapucsosok eggyike 12percnyi futásra kényszeritette
az emberek 15%-át.

A "rövid" kis túra után épp megpihentem volna mikoris a főfasz minden valaha volt erejét
beleadva egy gecinagyot kiáltott.
JOHHHAN!

Nabazdmeg.

12 perc további futtatás után ugy gondolta hogy ha már 2szer összejött neki 3adszorra is megcsinálja.
Kb 6 percnél azt hittem még van remény ám a Bishop ráparancsolt
a testnevelést uraló főfaszra hogy az órának vége.
Kivéve persze Johannak.
Anyádat.
Hogy mi a fasz van ezekkel korán reggel azóta sem tudom megfejteni.

Tesi útán történelem következett.
Ám Zsiráf nem jelent meg igy egy fapapucsost küldtek helyette.

A tesibeli főfasz legjobb barátja.
Namármost.
A fapapucsosok eme díszpéldánya a kommunizmus idején nőtt fel.(kérdés melyik olalon)
ennek következtében kibaszottul rühelli ha nincs fegyelem.
Erőimet próbáltam összeszedni mikor az előző faszkalapnál is hangosabban kiáltotta.
JOHHAN!

Ötletem sem volt hogy már megint mi a fasz baja van.
Szerencsém volt mivel csak azért szolt hogy nézzem át a fizika TZ-t.

11óra fele volt és már gecire unatkoztunk.
Qpak nem volt bent ezért rohadt unalmas volt az egész napunk.

Ezek után márcsak egy könnyed rajzóra volt hátra.
Diaképeket néztünk ezért elég laza dolgunk volt.
Voltaképpen lofaszt sem csináltunk csak Töpörtyű basztatta a diavetitőt...

Mászógép · http://www.maszogep.hu 2008.06.01. 07:38:50

Taurusz: én sajnos eleve istennek születtem, ez a tény pedig meghatározza, hogy egy szektában ki a góré...:)

sherpa 2008.06.02. 16:57:46

Athina: mindig van aki megmondja mit csinálj, az üzlet már csak ilyen. Csak hisszük, hogy saját bizniszünkben nem áll mögöttünk senki.

vidéki men · http://sokallok.blog.hu 2008.06.02. 19:53:14

Mi is csak úgy tudjuk elviselni magunkat, ha istenesen bekúrunk időnként.

KEhelyKE · http://kehelyke.blog.hu 2008.06.03. 10:04:31

bárcsak úgy lenne, hogy csak ennénk, innánk, basznánk :)

SumQuiSum 2008.06.04. 17:14:10

Athina: a saját bizniszben a leggecibb a főnök: a saját gyomrod (rosszabb esetben a családodé is).
Mert hacsak nem csinálsz olyasvalamit, amit senki más, vagy nagyon kevesen és van rá igény (mert ez esetben a boltot csak be kell indítani, aztán cserélgetni félévente a bejárati kilincset, mert ennyi idő alatt kopik dróttá a kuncsaftoktól), hülyére kell dolgoznod magad, napi x órákat ráhúzni a 8-ra és napokat az 5-re, aztán az már tényleg luxus, hogy lehúzd a rolleau-t és elmenj nyaralni...
Sajnos ma az esetek többségében ha saját vállalkozásod van, már ahhoz egy viszonylag stabil ügyfélkörrel kell rendelkezni, hogy éhenhalni legyen elég pénzed :)

Mária 2008.06.06. 15:15:06

Mi történt az elmúlt négy hónapban?

Sokáig jártam ide olvasni, de elmaradtam, mert azt hittem, hogy bezártátok a boltot :)

Athina · http://blog.athina.hu 2008.06.06. 20:28:14

Nem kell bemutatni nekem, ebből élek. De köszönöm szépen, én szeretem, élvezem, és sokkal inkább csinálom magamnak a pénzt, mint másnak.

erdo 2008.06.09. 08:15:45

Hova tuntek a sci-s bejegyzesek? Mi van Patkany, beszippantottak teged is? Kar lenne....

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.06.11. 23:19:34

saját biznisz rulez

csak túl sok álmatlan éjszakát okoz...

Athina · http://blog.athina.hu 2008.06.12. 12:41:17

Patkány, lincselés lesz, tessék írni!

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.06.17. 12:59:30

Hétvégén földmunkáztunk, csákányoztunk, meg nyaralót lomtalanítottunk. És kruva büszkék vagyunk magunkra.

cupcake 2008.06.18. 13:26:36

be-jegy-zés!
be-jegy-zés!
be-jegy-zés!

eric · http://vastagbor.blog.hu 2008.06.19. 17:28:21

Ma a főnök lehúzta fél óra túlórámat, remélem ez lesz a legtöbb amit fel tud mutatni költségcsökkentés címén.
Annyira alulmotivált ez az 500-600HUF kiesés, hogy kb egész hónapban lófaszt sem fogok csinálni...remélem megérte...

TCSA · http://make.blog.hu 2008.06.19. 22:36:44

Hmm... az jelent valamit (azonkívül, hogy az összes b**zatlan HR-es picsát falhoz kéne állítani), ha már a harmadik állásinterjúról jövök haza azzal, hogy 'szakmailag oké, sőt, de szerintünk a személyisége nem illik bele a teambe' ? Bakker, akkor vegyetek fel egy jellemtelen kétdiplomás pályakezdőt, ezeknek zöldség kell, nem munkaerő. :(

cyberina 2008.06.20. 18:29:34

Drágáim, üdv a valóvilágban :)

Maestro 2008.06.22. 02:00:46

nekem ebből az egész céltalan multista-menedzsmentszemléletű faszverésből annyi jön át, hogy az egyetemen a menedzsment tanszéken a 30 pontos zh 22-től van meg. (jelentem, informatikát próbálok tanulni, ha hagynak, és a leggecibb szakmai tárgyon is alacsonyabb %-tól van meg).

az intézményesített semmittevés kombó hogyan alázzunk meg másokat hatékonyan workshop újabb gyöngyszeme.
gyáhh...faszom.
(ja, mindezt 4 kreditért, bocsesz).

Dia_ 2008.06.23. 01:09:59

Sokadszorra nemlett meg a szigorlatom, kirugtak "a multitol", mitmondjak meg? Szepen sut a nap nyaron? :D

BB 2008.06.24. 22:02:18

Be-jegy-zést! Be-jegy-zést! Patkány!! Elvonási tünetektől szenvedünk!!!! Csak nem a szcik az okai????

panZer 2008.07.03. 21:45:29

nem hinném, hogy telhetetlen vagyok, ha posztot kérek. csak szimplán jól esne :D minden jót.

Mixer 2008.07.04. 15:36:47

ja, köööne valami määär

uncsi

szerintem csaknem 3 honapja munkanelküli az egesz bagäzs, ezert nem irnak

Lemúr Miki · http://lemurmiki.wordpress.com/ 2008.07.04. 18:02:54

meg megérhetünk ezt-azt
(de főleg ezt) s visszük
valamire asszony lakás ez-az
az összkomfortos semmiben
majd egyszer egy délután
belénk csobban egy erkélyen
sután két mozdulat között
vagy bent fekve hason háton
lófaszt ért az egész barátom

(Fekete Vince)

mf 2008.07.06. 09:16:52

ejj-ejj, tényleg nem lenne rossz már valami. :)

Mixer 2008.07.09. 18:08:32

jo,mostanra mär mindenki depresszios lett meg az elet gondolatätol is, kezdhetnenk vegre röhögni????

hottentotta 2008.07.10. 12:56:00

C:\>cd.
C:\>cd katyusa
C:\katyusa>prompt $p$g

Ha ezt beírod a kommentmezőbe, tök vicces az egész :D olyan retrofeelinged van :D Bár ezt patkányékkal már kitárgyaltul, mikor reklamáltam, h nem látok lószart sem a kommentmezőben

Fishy · http://www.eweb.hu 2008.07.17. 19:32:18

BEJEGYZÉÉÉÉÉST!

Egyébként meg ma rájöttem a nagy alapigazságok egyikére:

A cégnél kell, hogy legyenek impotens, töketlen, ámde mégis néha néha dolgozó emberek ahhoz, hogy ne tünjön fel, hogy lófaszt sem csinálok. Miért is?
Ő dolgozgat, én imitálom. Ő elbasz valamit lebasszák, ő a szar alak, fenyegetőznek neki stb. Nekem nincs mit elbasznom (mivel lófaszt sem csinálok) és ezért hozzá képest én vagyok a kiemelkedő munkaerő....
Na tessék!

Patkány, postoljatok please!!!!

panZer 2008.07.18. 11:05:04

korrekt meglátás fishy :D:D:D

Fishy 2008.07.18. 16:45:54

Köszi ;)
Becsüljük meg a biorobotzombikat a cégnél!! :)

dewfah · http://blog.dewfah.hu 2008.07.21. 12:31:25

bejegyzééééééééééééést!

a betyár mindenit már! :P

Fénytől védve tárolandó 2008.08.04. 23:55:52

Most mi is kaptunk egy új droidot. :D Egy lófarkas lány, neve nincsen, és talán beszédmodulja sem. Külső munkaerő, ideiglenes aktagyáros, szegény tipikus "excelt bűvölök arccal a fal felé" melót végez.

Az elődje egy rövidgatyás fiú volt, üde színfoltja az irodának. Kora reggel bejött, leült a sarokba az asztalához, majd átlag 6-8 órával később felállt, és üveges szemmel maga elé bámulva némán távozott. Nem tudunk rájönni, hogy a) milyen logika szerint jár le a munkaideje b) mi a ménkűt csinál c) mikor eszik és mit.

Oszt' ahogy jött, úgy el is ment. Lecserélték egy újabb modellre. :D


...és azóta sem tudom eldönteni, hogy vicces volt vagy tragikus...

whale 2008.08.08. 08:34:56

C:\>cd.
C:\>cd katyusa
C:\katyusa>prompt $p$g

whale 2008.08.08. 08:36:12

Az 0.1-es júzer bejegyzése...:))

Athina · http://blog.athina.hu 2008.08.08. 13:59:45

Lusta disznók vagytok. Nem írtok. Én azért adtam nektek egy Kreatív Blogger vándordíjat, eh. :)

[] (törölt) 2008.08.09. 14:14:05

"Én éppen ma próbálok meg kialkudni nettó 200 ezret egy multinál, bár még hátra van egy évem a suliból. Diplomaírás mellett már nem ártana lét is keresni."

papper es szakmai gyakorlat nelkul netto 200? aztan mire fel?

"Lófasz tényleg, szánalmasak vagyunk, ülünk a légkondícionált üvegirodákban a számítógépeink előtt egész nap, és csináljuk a semmit... Mítingek, prezentációk, grafikonok, és a sok kis pöcs áhítattal hallgatja a nagy pöcsöt, akinek ugyanúgy fingja sincs semmiről, csak jobban tudja imitálni."

mentetek volna mernoknek, orvosnak, vagy vizvezetekszerelonek. legalabb vegeznetek erdemi munkat, aminek a kezzelfoghato eredmenyere vissza lehet tekinteni, es nem szartologatassal toltenetek az eleteteket. mi a faszt fogtok meselni majd az unokaitoknak, eldicsekedtek majd a legbetyarabb powerpoint prezentacioitokkal? LOL.

b0ris 2008.08.11. 09:04:17

"i a faszt fogtok meselni majd az unokaitoknak, eldicsekedtek majd a legbetyarabb powerpoint prezentacioitokkal?"
Nem, te baromarcú, nem úgy mint te, el tudom képzelni ahogy meséled a vízvezetékszerelős sztorijaidat, hogy "hejj, gyerekek, ha tudnátok mekkora kulát szedtem ki a harmadik emeleti wc-ből...". Szánalmas buzi vagy, ha nincs rendes mondanivalód, inkább fogd be a pofádat.

Fénytől védve tárolandó 2008.08.16. 10:22:13

"mi a faszt fogtok meselni majd az unokaitoknak (...) ?"

Azt, hogy hány nőt, mennyi piát, milyen balhét, hol, hányszor és hogyan. :DD

A "mikor még nagypapa punk volt" vonalon elindítva a meseláncot én leszek a város legkúlabb nagyfaterja. Én nem a melómmal fogom untatni szerencsétleneket, az biztos. :3

Donhu 2008.08.17. 08:28:50

Edelweiss!
"papper es szakmai gyakorlat nelkul netto 200? aztan mire fel?"
Mond neked valamit a Lean? 5S? Kaizen? Értékáram elemzés? JIT? Vizuális gyár? Jidoke? Poka-yoke? Húzó rendszer? Kanban? Bármi a felsoroltakból? Nekem is van szakmám. Telefon hálózat szerelőként végeztem, sőt, az építőiparban is dolgoztam, cégem is volt még '99-ben (19 évesen). De aztán továbbtanultam, és most vállalati szinten próbálok olyan átalakításokat tervezni, vezetni, amikkel milliókat takarít meg a cég. És igen, ehhez nem csak papír kell. A tudást megfizetik, sőt, gondolj csak bele! Egy jövőbeli szakember frissen az egyetemről, akit a vállalat maga tanít ki. Micsoda érték lehet.. Lehetek. A menedzser saját értékét maximalizálja. Én is ezt teszem. Az agyammal és a kreativitásommal keresem a lóvét, és nem a két kezemmel.
Neked is megvan /megvolt a lehetőség, hogy továbbtanulj. Nem az én hibám, hogy fizikai munkát kell végezned. Hanem a tiéd. Főleg, ha hibának találod.

Joschka Phisher (törölt) 2008.08.20. 22:29:26

"Telefon hálózat szerelőként végeztem, sőt, az építőiparban is dolgoztam, cégem is volt még '99-ben (19 évesen)."

oreg, te mar reg nem vagy palyakezdo. akkor meg mirol beszelsz?

"Neked is megvan /megvolt a lehetőség, hogy továbbtanulj. Nem az én hibám, hogy fizikai munkát kell végezned."

nem kell fizikai munkat vegeznem, honnan veszed ezt a hulyeseget?

Donhu 2008.08.20. 22:53:59

Pályakezdő vagyok. Műszaki menedzser még nem voltam. Éhségrémség mondjuk már igen : )

Fénytől védve tárolandó 2008.08.25. 16:06:39

...meg gyümölcs a jogobellában. :DDD

hottentotta 2008.08.26. 10:05:26

Kaizen? Jidoke? Poka-yoke? Kanban?

Japán labdarúgó bajnokság, Urawa Red Diamonds, Kaizen adta a legtöbb gólpasszt, Jidoke a házi gólkirály, Poka-yoke az edz és Kanbannak van a legtöbb sárgalapja :D

Johnny336 2008.08.26. 11:43:12

Várható valamikor új poszt?

Harmadszorra elolvasva az összeset még mindig szakadtam a röhögéstől, de várok valami újat.

Bodri 2008.08.29. 03:31:11

Donhu!

Csak nem a jó öreg Procternél húzod te is az igát? :D

Donhu 2008.08.29. 22:55:26

Bodri!
Nem, én autóiparban utazom. Bár a Lean eszközeivel végül is mindegy, hogy mit gyárt egy vállalat, (gyógyszert, autót, gumilabdát), mindenhol van mit javítani a folyamaton.
Jah, és Hottentotta! nem érdekel a foci. : )
Bár ezt a csapatot véletlenül ismerem..: )

hottentotta 2008.09.04. 10:10:36

"Jah, és Hottentotta! nem érdekel a foci. : )"

Hát ez szomorú. Ha inni sem tudsz, se pókerezni, és még teniszt sem játszol, akkor túl nagy jövőt nem jósolok neked egy cégnél sem :D :D :D

Donhu 2008.09.05. 06:34:20

A nagy Ténisz oké, póker mehet, piából csak tisztán a tequila. Asszem menni fog. : )

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.09.05. 13:01:43

Ha mégegyszer valaki be meri írni, hogy Lean-Kaizen, arra lecsap buddha förtelmes haragja.. Jesszus mi megy itt :D

Donhu 2008.09.07. 07:17:02

Rák!
Ha nem írsz újabb bejegyzést, akkor kénytelen leszek a legutóbbi VSM "aktuális állapotfelmérése"-nek fontosabb részleteit kitárgyalni. Itt. Szóval please, írjatok már, mi van veletek, mi volt a nagy eltűnés illetve a nagy eltűntetés oka. Vagy hogy most hol, merre jártok, mit csináltok.

Wimax 2008.09.08. 00:22:52

Vazz ilyen melo hogy managger... :) Azert ne tulozzunk. Az igazi munka az amikor erteket allitasz elo. Szerintem.

Donhu 2008.09.08. 19:43:23

Wimax!
Na mondjuk most gondolom viccelsz. Szerinted kit lehet könnyebben pótolni? Egy operátort, vagy egy vezetőt? Kinek nagyobb az értéke? Ki hoz többet a konyhára? Kitől függ a vállalat sorsa? (és itt most egyénekre gondolok, egy operátorral szemben egy vezető).
Tudom, hogy hol keletkezik az érték. És tényleg első a tisztelet a dolgozóknak. Nem nézem le őket. Sőt, sokat segítenek a munkámban. Én is segítek nekik, hogy minél nagyobb értéket, minél gyorsabban és minél olcsóbban állíhassanak elő.

Wimax 2008.09.09. 01:38:18

Meg most! De mar olyannyira budos mindenkinek a munka, hogy lassan csak vezetok lesznek, azt nem lesz kinek segiteni.

hottentotta 2008.09.09. 15:00:57

Nekem semmi bajom sincs veled donhu, félre ne értsd, de az ilyen szövegtől : "Szerinted kit lehet könnyebben pótolni? Egy operátort, vagy egy vezetőt? Kinek nagyobb az értéke? Ki hoz többet a konyhára? Kitől függ a vállalat sorsa?" kurvára hányok.

Sok naplopó ingyenélő manáger. tisztára, mint a komcsi rendszerben a vezető elvtársak. üldögélünk, iszogatunk, eszegetünk, kidolgozunk egy tervet, ha nem jó, akkor semmi baj elvtársak, jövőre kidolgozunk egy másik tervet. ráadásul 30-50-70 éve sem voltak topmanágerek, mégis milyen jól haladtak a dolgok ( volt kajád, volt állásod, reális esélyekkel indultál lakásért, és igen, mindezt a sokat szidott cocializmusban ).

Most meg a sok világmegváltó topmanáger. Szívem szerint elküldeném mindet egy brazil kávéültetvényre, ott megtudná, milyen dolog a MUNKA.

Ezt a komment sem antiszocialitásom, sem szűklátókörűségem nem eredményezte. Pusztán véleményemet tükrözi, mellyel meggyőződésben vagyok.

Donhu 2008.09.09. 22:15:33

hottentotta!
Nekem sincs semmi bajom veled, lehet, hogy kicsit erősen fejeztem ki magam. De tartom a véleményem.
Én a haladó, legfejlettebb vezetésnek vagyok a híve. Azaz néhány ismérve ennek:
1, A menedzser, területi vezető, mérnök a munkaidejének 10-20%-át töltheti max az irodájában. A többit a termelésben (gemba) kell töltenie, támogatva a gyártást.
2, Ha nem sikerül megoldani a soron felmerülő problémákat, akkor akár a vezérigazgatónak is derékig a gépben van a helye, hogy segítse a termelés újra indítását. (Toyotánál tényleg így van).
3, A vezető nem egy elefántcsont toronyban ül az irodarészen, hanem napi kapcsolatban van a gembával.
4, A vezetőnek vagy mindig nyitva van az ajtaja, vagy nincs is, hogy bárki bárminemű problémával meg tudja keresni, amit a közvetlen felettese nem tud megoldani.
5, Az operátor az első, a legjobb képzést kell kapnia, és folyamatosan fejlesztenie kell mindent, ami a munkájához kapcsolódik.
6, Stb...

Viszont a véleményemet fenntartom. Egy ilyen vállalatnál a vezető példát mutat, nem félik, hanem büszkén követik az alkalmazottai. Nem azt mondom, hogy helyettesíthetetlen, de a jó vezetés fejlődő, rugalmas gyárt eredményez, ami a fogyasztónak (vevőnek) aranyat ér. És ezáltal a befektetőnek is.

Szerinted több eredményt értem el szobafestőként? Igen, vannak szép és izgalmas munkáim, festettem sok barátomnak, és még mai napig is vállalok ilyesmit. Nem büdös nekem a munka. De azért örülök, hogy nem betanított munkásként keresem a kenyerem. És ne mond, hogy nincs eléggé megbecsülve a betanított munka. Mennyit kellene fizetni? (Magyar viszonylatba mondom, ne a német audi gyár dolgozóit vedd alapul).

Apropó előző rendszer: Hatalmas kölcsönökből volt fenntartva az egész. És persze a CCCP megvett mindent. Mindent. Rohadt gyümölcsöt, használhatatlan háztartási gépeket, bármit.
Ma is élhetsz úgy, mint akkor. Sorolom, hogy mi volt akkor az elérhető:
- 6-8 év után egy barna wartburg vagy egy trabant.
- egyféle hajdu mosógép; lehel hűtő; turmixgép; stb..
- társbérlet.
- parizer, lecsókolbász, virsli.
- külföldi utazás nem volt.
- kussolni kellett, különben eláshattad magad.
- csőbútorok, mátra tévé, esetleg videoton szuperkolor.
- félelem a rendőrtől, néhány pofon, ha hosszú hajad volt.
- stb..
Ma is élhetsz így. Igaz, hogy a lakást és a végtelen fusimunkát (gyárból hazalopott szerszámokkal, anyagokkal) már nem olyan könnyű megszerezni. De ha nincs nagy igényed.. kielégít a fenti lista.. szerintem nincs nahéz dolgod, hogy nosztalgiázz.
Hoppá, bocsi az elkalandozásért.

b0ris 2008.09.10. 09:34:07

Nah, bár kár rátok fecsérelni az időmet, de lássátok kivel van dolgotok:
hottentotta: a kommunizmus szar volt, persze így utólag mindenki leginkább a jó oldalára emlékszik...
Donhu: te egy kibaszott japán cégnél dolgozol, lépj ki mielőtt teljesen kimossák az agyad. Tudom miről beszélek, én is voltam manager japóknál.

hottentotta 2008.09.10. 11:10:39

Köszönöm szépen az értékes tanácsokat.

Taurusz 2008.09.10. 19:21:49

Akkor elmesélem, nálunk hogy megy. Projekt kiadva, meg kell csinálni. Jön a főnök, megmondja hogy KELL mennie. Én, mint technológiai illetékes, mondom ne így, ez nem lesz jó. De, így jó lesz, ÍGY kell megcsinálni. Ő már látta, ez megy. Na, akkor pofa felfúj, megcsináljuk. Nem megy. Akadozik, sz@raxik, b@szaxik. Főnök behív, mondom nem megy. Jó, vegyünk nagyobbat, drágábbat, jobbat. Megvesszük, beszerelem nem megy. Főnök behív, üvöltözik, miért nem megy, mikor ennek mennie kell. Szakértő kihív, mondom neki mi van. Hát új eszközt javasol, megvesszük, beszereljük, nem megy. Aztán kis főnök mondja, majd ő tartja hátát. Megveszem, beszerelem. Mik vannak, megy. A főnök által előírt fejlesztés áll, az új, amit az elején javasoltam megy. A főnöké több, mint ötszöröse, az enyémnek.
Eredmény: egy csomó kidobott pénz, sok lebaszás, (nekem) sok felesleges munkaóra. (Szintén nekem)
Na, ki lenne a pótolható? (Nálunk?)
Ja, és mielőtt kitaláljátok, hogy direkt szabotáltam, közlöm, hogy nem szeretek magamnak plusz munkát csinálni.

Donhu 2008.09.10. 20:33:38

b0ris!
Nem japán cég, ahol dolgozom, hanem amerikai. Legalább is a ford alapította. De az egyik haverom a densonál van. Állítom, hogy 20 évvel előttünk vannak. Esetleg náluk dolgoztál?

Jah, ha szeretnétek kedves Rák, hogy ne beszéljünk itt ilyesmiről, akkor kérünk egy bejegyzést.

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.09.11. 16:10:02

Nem lehet panasz, én minden sörözéskor mondom a Patkánynak, hogy írjon. :) Ő meg nekem, hogy én írjak.

hottentotta 2008.09.12. 11:34:49

Akkor mi meg neked, hogy írjál! :)

brahahahahhahahahhahah 2008.09.17. 20:49:17

POSZTOT GECÓK!!! :)))

IP · http://officespace.blog.hu 2008.09.21. 20:07:57

Ja, tényleg mindig mondja Rák...

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.09.23. 01:00:20

Na jó'van ám, keresem a bullshit gombomat, de nem találom, b*sszátok meg ezt a sok baromságot a managementről, a gyártásról meg a többiről. Bullshit bingót játszotok vagy mi van? Nekem itt ne dobálózzon senki ilyen hülye kifejezésekkel, én sem traktálok senkit a saját "szakterületemmel" (igaz nem is nagyon lenne mit, de legalább nem majomkodok itt, illetve mégis :)).

baliquez 2008.10.20. 22:52:19

Még nyáron direkt kivettem egy szabadnapot hogy hét közben pecázhassak nyugiban, mikor madár se. Különösen ügyeltem rá hogy felvonuljak a szakadék pecásruhámban a Docklandsben, miközben a sok pinkinges öltönyember sietősen haladt a napi unalomba bele. Legtöbben cseréltek volna velem akkor és ott.
süti beállítások módosítása