IRODAI PATKÁNYOK

Heló, Patkány vagyok. A legrosszabb fajta, Irodai. Ez a blog arról szól, milyen bizarr dolgok is történhetnek egy átlagos munkanapon az irodában. 2005 óta a saját szórakozásunkért.

Linkblog

LEVROV

Megint szar napod volt az irodában? Van egy jó sztorid? Írd meg nekünk!

HTML

Létszámleépítés, hadüzenet

2008.01.29. 00:53 Király Rák

A random bebaszás végülis azzal ért véget, hogy a cégvezetés összetrombitálta a társaságot a nagy gyűlőterembe. Azt hittük, megint lebaszást kapunk, amiért szaros vécépapír-galacsinokat dobáltunk az akváriumba, vagy mert meglocsoltuk sósavval a folyosón búslakodó fikuszokat amolyan kegyelemdöfésként, vagy valami hasonló horderejű ügyről van szó.

Nos ennél azért több történt. A nagy announcement olyan hirtelen csapott be, hogy nem is tudott mindenki ott teremni. Patkány konkrétan egy irodista lányt dugott a raktárban, a csaj az a fajta volt, akinek a laminálógép már túl bonyolult. Nekünk nem volt jobb dolgunk Jancsival, ígyhát figyeltük a főfaszok homlokát, ahogy gyakorolják a felelősségteljes arckifejezést, és a ráncokból alakzatokat néztünk ki, mint minden kisgyermek a felhőkből.

,,Az ott egy plüss-sörösüveg" - mutattam az egyik főnök jobb halántékára. ,,Az meg egy hermafrodita tengerimalac" - kontrázott Jancsi, majd boldogon húztunk egyet a laposból. Lassan megérkezett mindenki a nagy terembe, a stréberek előre ültek, elővették a mappát és a legelső dizájn szerinti céges tollat jegyzetelni, bizonyítandó, hogy ők nagyon true, régi alkalmazottak. A mappák az elmúlt hónapokban kezdtek fetisizálódni, a fene tudja, biztos az elfoglaltság meg a munka jelképei.

,,A cségünk lécsámleépítésre kénycserül" - kezdte a kiskorúakkal kávézókirakatban köcsögösködő (a Himalája csúcsai után csak k4) főnök -  ,,negyvenötmilliós hiánnyal  zártunk múlcs évben ugyanis."  ,,Nem kellett volna hatvanmillás kocsi a szétkúrt segged alá" - gyakorolta a hasbeszélést egy kollega a hátsó sorból. Mindenki nevetett. ,,Öt munkatárcsunktól kell megválnunk ebben az évben, a vezetőcség döntécse alapján búcsúzik tőlünk Rák, Jancsi, Patkány, Olga és Edmund. Olga egy kedves, jókedélyű, segítőkész titkárnő, aki fölül átszervezték az irodát. Edmund egy törtető, aki minden céges bulin bepiálva orrhangon eldünnyögi a Supermario dallamát, hányás előtt arról mesél, hogy a múlt héten is mennyit lépett elő a ranglétrán, pedig karrierje kezdete óta ugyanabban a munkakörben, ugyanannyi pénzért dolgozik, minket meg ismertek. ,,Hatalmas búcsúbulit szervezünk nekik jövő héten" - tette hozzá a Hr-es pina.

Ezek után még megkaptuk 12 szem közt a kiosztást, legnagyobb hibaként kiemelve azt a projektet, amin még dolgoztunk is kurva sokat, Olga halkan morgott (,,Basszátok meg faszfejek, bosszútállok még gecik, megdögöltök mind" vagy valami ilyesmi), Edmund hangosan bömbölt, mint egy csecsemő. Mi csak hallgattunk, illetve Jancsi baszás-cuppogást imitált a szájával, én meg időnként helyeslő kifejezéseket hallatva, mintha ez a beszéddel járna, nyakkendőn köptem a főfaszt. Patkány még kedvesen érdeklődött az iránt, hogy van a kisfiú, akivel múltkor láttuk a főnököt kávézni, majd visszamentünk az irodába és szétvertünk pár asztali lámpát és egy faxot, amely már régóta bosszantott minket. A zajra be is jött valami új karbantartó-szerűség, közölte, hogy ezt ki kell fizetnünk, majd, miután Jancsi rámorgott, kiugrott az asztala mögül, és elkezdte kergetni, fülét behúzva menekülni kezdett.

Ezen a héten, pénteken lesz az utolsó napunk, és ördögi tervet eszeltünk ki, amelyről - ha sikerül, jövő héten kaphattok infót. Az eredetileg tervezett leépítés öt fős helyett háromra változott: Edmund állítólag leszopta a főgurut (szerintem őt csak ezért fenyegették meg a kirúgással), Jancsi szerződését pedig elírták - kéthavi bér helyett 22 havi járna neki felmondás esetén, azt meg mégsem akarják neki kifizetni, így - ha mi elmegyünk - igazi állóháború néz ki. A vezetőség azt akarja, hogy Jancsi magától menjen el, Jancsi pedig méginkább a kirúgásra játszik.

Dénes bá, az ovis fociedzőm szavai jutnak az eszembe: ,,Fiam, az élethez három dolog kell: legyél szerencsés, erős és buta. Ja, meg bírd a piát." Ezt, akkor még, ott a Pillangó csoportban nem nagyon tudtuk mire vélni, de végülis igaza volt az öregnek. Jancsinak ez úgy látszik mind összejött. A főnökök hármunk munkáját akarják vele elvégeztetni, hátha besokall, ő pedig nem csinálja, hátha elküldik.

Patkányt helpdesk részlegért felelős vezetőnek csábítgatja egy ideje egy kurva nagy cég, úgyhogy ha átmegy nem maradtok sztori nélkül, én meg építgetem a saját bizniszem, mert kurvára elegem van belőle, hogy négy év alatt háromszor olyanok rúgtak ki, akik nemcsak tehetségtelenebbek nálam, hanem valószínűleg a farkuk is kisebb. De az ügy még nem ért véget: vár az édes bosszú. Most pedig zárom soraimat, rohanunk virágföldért az Obiba, majd meglátjátok mihez kellett. Addig is, hallgassátok meg a Reel Big Fishtől az Another F.U. Song című remekművet.


Ui: Athina, azt úgy nem lehet, hogy a felső feliratra kattintva visszavisz a blog főoldalára?

44 komment

Címkék: leépítés pozitív gondolkodás törtetők bosszú főnök hr es mocskoséletbemán

A bejegyzés trackback címe:

https://officespace.blog.hu/api/trackback/id/tr60315665

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Irodai Patkany · http://officespace.blog.hu 2008.03.09. 22:28:32

A blog.hu bugkai és saját balfaszkodásunk miatt elnézést kérünk.

Sokat gondolkodtunk (najó, azért annyira nem, de legalább egyszer szóba került), hogy mi a lőcs legyen a bloggal, mert tulajdonképp már megint nincs munkánk. Pontosabban közel egy havi keresés után úgy néz ki holnap lesz az első napom egy nagyon hányingert keltő cégnél. A recepciós pinákat nem lehet tegezni, és a falon kint vannak ilyen baszott nagy órák, hogy LONDON PARIS NEW YORK TOKIO stb ennyi meg ennyi idő. De erről majd később, posztokban.

Ja, igen. Szal a bloggal kapcsolatban annyira jutottunk, hogy nagyon szerettük írni, kurvajó volt olvasni a pozitív visszajelzéseket, és tök fasza meg minden. Szóval folytatjuk. Asszzem ennyit akartam még a poszt alá biggyeszteni.

gonoszkiralylany 2008.03.10. 01:13:27

tökjó, tökjó, folytassátok :))

drs 2008.03.10. 09:46:22

Sok sikert, ne felejtsetek el blogolni!!

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.03.10. 13:15:14

Az a szopás, hogy vagy melónk van, és akkor nincs időnk írni, vagy időnk van, akkor meg nincs téma. Vagy most vegyük elő a régi cuccot, amit akkor nem sikerült képernyőre vetni?

Haroun 2008.03.10. 14:12:09

Na, én meg előbb mondtam fel, minthogy szerződést kaptam volna.
Most a felmondási időmet töltöm, szerencsére felfüggesztettet kaptam, szóval itthonról.
Azért csütörtökön még felhívtak, hogy mondjam meg a jelszavamat a gépemre. Nem mondtam, hiába hápogott a Puhatestű, hogy hát az céges gép. Mondom, a jelszó meg az enyém. Akkor menjek be. Persze, már indulok is. Aztán egy félóra múlva hívtak, hogy ne menjek, majd az informatikusok megoldják. Jó, úgyse indultam el. Aztán délben megint, hogy de menjek, mert az informatikusok se tudnak belépni, mert megváltoztattuk a jelszót. Hát naná! Múltkor is ülök a gép előtt, aztán egyszer csak kérdés nélkül kilép és belép Rendszergazdaként. Akkor egy kicsit felbasztam az agyam és a konnektor által közöltem velük, hogy a seggükbe túrkáljanak, ne a gépembe és pláne ne bejelentés nélkül. Egyébként ha be tudtak volna lépni, azzal se mennek sokra, mert megvontam a rendszergazdai jogokat tőlük. Úgyse csináltak semmit, csak azt nézték, hogy mit látogattunk a neten. Azt is csak suttyomban ám. Mindegy, másnap arra jártam, és benéztem, de addigra már ült a helyemen egy új arc és javában a munkaszerződését gépelte. Mondtam neki, hogy hagyja a faszba, mert nem fogják aláírni, de nem hitt nekem. Ossstoba. Aztán megpróbáltam belépni, lássák, hogy nem vagyok én geci, de nem sikerült. Mondjuk meglepett volna, mert az utolsó napon azért még a személyes dolgaimmal együtt az accountomat is töröltem.
Mondjuk az informatikusok tanultak a hibából, és nem adtak rendszergazdai jogot az utód lúzernek, így az egy nyomorult pdf-et se tud megnézni. Ja, meg nem tudom, hogy a pék faszában fognak rajzolni, mert az AutoCADet is leszedtem. Úgyse volt jogtiszta.

Aran-ka 2008.03.11. 15:28:04

1 honapos cikk vegre kikerult..:)
Tenyleg nincs tema?

Krisz 2008.03.11. 16:12:30

No de mi volt a bosszú??? OBI, virágföld??? Hogy sikerült??? Ne hagyj kétségek között!!!

vadidszno 2008.03.11. 21:13:44

virágföld? remélem nem temettetek el senkit!

stonedraider · http://1sor.blog.hu/ 2008.03.12. 02:18:01

szép ez a fekete háttér sárga szöveggel.

a lényeg h végre új poszt, bár nem vagyok meglepve h végül mindannyian ki lettetek baszva:P

hottentotta 2008.03.12. 12:45:22

a fekete háttér sárga szöveggel részben az én eszemet dícséri :D

én reklamáltam anno, h nem látol lófaszt se a kommentmezőből :)

nyomkereso · http://nyomkereso.korkep.sk/ 2008.03.12. 18:09:03

Fiúk, törzsolvasóként, csak annyit, szurkolok nektek. Buzditásként elárulom, hogy kicsit reklámoztam a blogotokat, igy a pozsonyi magyarok fele már Titeket olvas. Patkány, milyen volt az első munkanap? Királyrákkal mi a helyzet? Neki üzenem, hogy a királyrák Ushuaiában jó egy hónapja nagyon finom volt :)
nyomkereso.korkep.sk/?p=11

eric · http://vastagbor.blog.hu 2008.03.17. 10:27:21

Nem léphettek fel túl gyakran:) Vázlatban maradt a cikk 2 hónapig?:D

MI történt azóta? mivel keresitek a sörrevalót?

Mixer 2008.03.17. 15:36:27

na, a kirugäs az kirugäs, semmi több. szoval fel a fejjel, sok sikert az uj melohoz, es remelem,h hamarosan lesznek post-ok

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.03.17. 20:57:23

A cikket két hónapja megírtam aztán vázlatba raktam, hogy azért hátha Patkány mégsem akarja kirakni, gondolkodjunk rajta. Hát eddig gondolkodott. Alapos ember ez a Patkány :)

labamba · http://kabattokkozt.blog.hu 2008.03.22. 16:31:53

Tetszik a blog, sokat visszaolvastam, volt ahol percekig röhögtem egy-egy beszóláson.:) De nálatok ebből munkahelyen nincs gáz? Mármint a főnökök/munkatársak nem tudnak a oldalról? Nekünk is van valami efféle munkahelyi blogunk, de nálunk mindenki tud róla, csak a főnökök nem, de jobb is ez így... Amúgy kabatokkozt.blog.hu , mert hogy ruhatárasok vagyunk egy éjszakai szórakozóhelyen. Nálunk is történnek furcsa dolgok olykor...:)

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2008.03.26. 10:47:02

Ehh, azért remélem találtok más jó munkahelyet, ahol folytatódhatnak a "szürke" munkanapok és a blog:)

Around The Pony · http://www.myspace.com/aroundthepony 2008.03.28. 11:10:34

hát ez igen kemény,kiváncsian várjukmi lesz az obiban vásárolt virágföld sorsa :D

Matfu 2008.03.29. 12:46:04

Gyerünk, nyomjátok!
ez igy nem blog, hanem archivum...
: )

e1 · http://beszoltam.hu 2008.04.28. 17:16:36

Hehe, ez majdnem olyan, mint hogyha a saját blogomat olvasnám. :-)
Annyi a különbség, hogy nálunk aki ismeri a cégből nem érti (Szlovákiában élej, magyarul írom), legfeljebb egy kollgéa, aki már felmondott. Addig is betszem ezt az oldalt a kedvencekhez, aztán majd időnként meglesem ki mennyire szerete errefelé a munkaadóját, avagy fordítva. ;)

Track-R 2008.05.17. 14:58:32

Hey, irodisták!

Nem tűnt el innen néhány post mostanában? Már várom a következőket, erre tessék: Nem hogy szaporodnának, de még tünedeznek is elfele...

LiberAll 2008.05.17. 16:56:49

Jah fogyatkoztak a postok, akkor nem csak nekem tűnt fel (megnyugszik nem őrült meg ...)

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.05.17. 18:16:31

Húúha, tényleg. (Most látom csak, h az én írásomhoz kommenteztek és kapok róla emailt). Megkérdem Patkány pajtit, hogy bepereltek-e minket a szcik, vagy ilyesmi. És vagy nyilvánosságra hozom, hogy nem, vagy eltűnik ez a komment is.

Balfake 2008.05.18. 09:52:28

Új vagyok itt, még azon tűnödöm, mennyi lehet e műmájer mesék valóságtartalma?

Balfake 2008.05.18. 09:53:28

Akarom mondani tűnődöm.

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.05.18. 11:45:55

Akkor engedd meg, hogy segítsem a tűnődést helyi kvázi-faq írásunkkal: officespace.blog.hu/2007/06/28/ars_poetica_2

Irodai Patkany · http://officespace.blog.hu 2008.05.18. 17:52:59

Egyébként műmájer a kurva anyád.

vidéki men · http://sokallok.blog.hu 2008.05.19. 14:58:45

Figymá!
Ki paráztatott be, hogy levettétek a pszeudoscis posztot? Vagy mivan? Miért nem látom?

Szigmond 2008.05.20. 10:37:30

több is lekerült.

Balfake 2008.05.21. 09:50:59

Bocs, de elsőre nehéz elhinnem, hogy efféle húzásokat _bármilyen_ munkahelyen elő lehetne adni anélkül, hogy abban a pillanatban kirúgnának. Persze lehet, hogy csak én vagyok a naiv/tudatlan.

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.05.21. 11:18:20

Balfake: Te vagy naív. Nem a ,,húzások" miatt rúgtak ki minket.

Athina · http://blog.athina.hu 2008.05.23. 04:03:27

Mikor lesz friss blog? Ott vagyunk már?

Hanem?

Irodai Patkany · http://officespace.blog.hu 2008.05.23. 13:57:08

Szar lehet neked Balfake, én a helyedben belehalnék az unalomba. Az átlagrobot persze akkor is azt csinálja amit mondanak neki, ha épp nem néz oda senki. Mert jól van idomítva. Nekem viszont gyerekkoromtól fogva gondjaim voltak a parancsok elfogadásával, beleőrülnék, ha nem csinálnék folyton valami hülyeséget. Útálom a munkám, és a kollégáim nagyrészétől is hánynom kell. Mert alapból másnak dolgozni SZAR. Aki ezt nem képes elismerni, az pedig HÜLYE. Aki még élvzi, és büszke is rá, és csak annak él, hogy valami multi rabszolgája legyen, az rohadt nagy BALFASZ. Legalább balfaszok, könyörgöm balfaszok ne legyetek...

Irodai Patkany · http://officespace.blog.hu 2008.05.23. 14:03:30

Ööö új post lesz. Valamikor biztos. Egyelőre dögrováson vagyok, 40 fokos láz, hidegrázás, ilyesmi. A posztokat nem tudom miért szedtem le. Csak úgy. Majd visszateszem. Vagy nem. Ki tudja. Szeszélyes vagyok és nárcisztikus. Akár egy diktátor...

b0ris 2008.05.23. 14:10:51

Helyes, helyes. Viszont az új posztnak lassan ideje lesz!
Ja, és jobbulást!

LiberAll 2008.05.23. 18:11:20

Hm Patkány új blogírásí stílust vezetett be, az etűnő postokat, ha eltűnik, akkor is változik valami, ötletes. Remélem nem lesz fordított blog, hogy idővel az összes post eltűnik !

Mixer 2008.05.24. 17:50:29

Kedves Balfake:

A TE ROHADT BÜDÖS és innnetől el tudod képzelni.
Az sem érdekelne,ha 3 nyolcadikos gyerek írná ezeket a posztokat, a lényeg az,h röhögjünk rajta.
Az ilyen balfasz, lassan gondolkodó, humortalan emberek miatt szar ez a világ.

Patkány, légyszi tedd vissza a posztokat, jók voltak, az itteni leépülés a valóságra emlékzetet...az meg nem teccik. teccik érteni?

és természetesen: jobbulást!

NemAnonim 2008.05.26. 18:01:19

Már azt hittem a pretóriánusok rád találtak... De ha csak szeszély, akkor jóvan. Egyébként, a kollektív emlékezet és a google nem felejt (a másik pretóriánus...)

64.233.183.104/search?q=cache:5qZzM5zwnhAJ:officespace.blog.hu/tags/kobold+nagy+%C3%A1rp%C3%A1d+site:officespace.blog.hu&hl=hu&ct=clnk&cd=1&gl=hu&client=firefox-a

Balfake 2008.05.29. 10:19:40

Nagyon érdekes megfigyelések, Mixer, kérjük mondja tovább, tudja, velünk mindent megoszthat.

Patkány v. Rák: Hogy lehet, hogy a vezetőség legalább a tartalmából nem azonosította a blogot? V. csak nem érdekli őket?

Balfake 2008.05.29. 10:29:33

Hú, lemaradt: bármilyen hihetetlen, odáig én is eljutottam, hogy értelmetlen zombimunkát végezni még értelmetlenebb fasságok szolgálatában rossz. Ettől a hatalmas nagy felfedezéstől senki nem lesz egyéniség, meg attól se, hogy némi fricskázások ellenére csak benne marad, és csinálja. Gondolom a pénzért, az óriási nagy egyediséget meg ki lehetne élni ezerféle módon, mittomén, írjanak könyvet v. vezessenek humorműsort. Vagy van ilyen ezen a blogon kívül, csak én nem tudok róla?

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.05.29. 11:16:22

Másoltam a FAQ-ot, el kellett volna olvasni. Amúgy meg tényleg kapd be és húzz el a vérbe.
süti beállítások módosítása